تلویزیون‌های ۲۰۱۲ چه شکلی خواهند بود؟

نویسنده: محسن | موضوع: <-CategoryName-> | دو شنبه 4 مهر 1390 |

 

نخستین دستاورد استفاده از فناوری تابش از پشت در نمایشگرهای LED کاربرینرم&zwnj;افزارهاو برنامه&zwnj;های هوشمند و سه&zwnj;بعدی بود که البته این دستاورد آغاز راهی طولانی در پیشرفت نمایشگرها و به&zwnj;خصوص تلویزیون&zwnj;های آینده است. با ظهور فناوری&zwnj;های نوین در ساخت تلویزیون، این محصول پر مخاطب در دهه آینده بزرگ&zwnj;تر، شفاف&zwnj;تر، دوستدار محیط زیست و البته با قابلیت&zwnj;های بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فناوران، بنابر اظهارنظر مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت ال&zwnj;جی: پیشرفت&zwnj;های دهه پیش رو از تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در تلویزیون&zwnj;ها رخ داده برای مردم اعجاب&zwnj;آورتر است. مهم نیست که تلویزیون&zwnj;های بزرگ OLED یا نمایشگرهای سه&zwnj;بعدی بدون شیشه را مدنظر داشته باشیم، سرگرمی&zwnj;های خانگی آینده بسیار تعاملی&zwnj;تر بوده و مصرف&zwnj;کنندگان را به فعالیت و شرکت در برنامه&zwnj;ها ترغیب خواهند کرد. برای توضیح بیشتر با تلویزیون&zwnj;های OLED آغاز می&zwnj;کنیم:

تلویزیون&zwnj;های با فناوری دیودهای نورانی زیستی (OLED)

OLED فناوری که در ابعاد دلنشینی نازک می&zwnj;شود، وضوح تصویر فوق&zwnj;العاده بالایی دارد و رنگ&zwnj;ها را مانند جوهر بر تصویر می&zwnj;گستراند اما به طرز&zwnj; وحشت&zwnj;انگیزی گران است! شرکت لوازم خانگی ال&zwnj;جی تنها تولید&zwnj;کننده&zwnj;ای است که مدلی حدودا اقتصادی را از تلویزیون&zwnj;های او ال&zwnj;ای&zwnj;دی با قیمت یکهزار و ۵۰۰ دلار و در ابعاد ۱۵ اینچ به بازار عرضه کرده است و البته شرکت سونی برای اینکه از قافله جا نمانده باشد یک نمونه به عنوان طرح آینده برای بازار طراحی کرده که چند سالی است هنوز نتوانسته آن را برای تولید انبوه، اقتصادی کند.

گیتر می&zwnj;افزاید: واضح است که کیفیت تصویر و کم مصرف بودن این تلویزیون&zwnj;ها در کنار طراحی بسیار نازک آنها مزیتی است که این محصولات را با استقبال عمومی روبه&zwnj;رو خواهد کرد اما شرکت ال&zwnj;جی قصد دارد در سال ۲۰۱۲ با عرضه یک نمونه تلویزیون بزرگ به بازار نحوه برخورد مصرف&zwnj;کنندگان با این محصول را بسنجد. هم&zwnj;اکنون مدل ۳۱EL9500 از ال&zwnj;جی با ابعاد ۳۱ اینچ و قیمت ۶هزار دلار در بازار موجود است و مدل سال ۲۰۱۲ آن در ابعاد ۵۵ اینچ ارایه خواهد شد و این آغاز عصر OLED خواهد بود. پال گری، سرپرست تیم تحقیقات بازار تلویزیون اروپا در زمینه نمایشگرها معتقد است OLED زمینه&zwnj;ای در تولید تلویزیون است که دو برند بزرگ در این عرصه به آن وارد شده&zwnj;اند تا رقابت را برای همتایان خود سخت&zwnj;تر کنند و البته نازک&zwnj;تر بودن این نسل تازه از نمایشگرها که به ۵ میلی&zwnj;متر قطر دست&zwnj;یافته&zwnj;اند در برابر ۸ میلی&zwnj;متر قطر تلویزیون&zwnj;های ال&zwnj;سی&zwnj;دی فعلی تفاوت چشمگیری برای جذب بازار مصرف نخواهد بود.

وی همچنین این تفاوت قطر را مزیتی بسیار شکننده می&zwnj;داند که امکان غلبه بر آن توسط تولید&zwnj;کنندگان ال&zwnj;سی&zwnj;دی وجود دارد و البته یادآور می&zwnj;شود که OLED فناوری نوپایی است که بسیار گران است و امکانات و زیرساخت&zwnj;های تولید انبوه آن هنوز فراهم نشده است. اینکه آیا OLED خواهد توانست فناوری LCD را پشت&zwnj;سر بگذارد هنوز قابل پیش&zwnj;بینی نیست اما نباید از خاطر برد که در سال ۲۰۰۷ توشیبا فناوری تازه&zwnj;ای را با عنوان EED به بازار عرضه کرد که در بدو ورود از آن با عنوان تلویزیون&zwnj;های نازک آینده نام&thinsp;برده می&zwnj;شد اما دیگر خبری از ادامه کار نشد و این فناوری به&zwnj;دست فراموشی سپرده شد.

آیا مدل ۱۵EL9500 ال&zwnj;جی نماینده فناوری پیش&zwnj; رو است؟

این واقعیت که بخش زیادی از تولیدات تلویزیون برندهای بزرگ در سال ۲۰۱۱ متعلق به دسته زیر ۴۰ اینچ بوده ثابت می&zwnj;کند که تولید تازه در این ابعاد چندان سودآور نباشد و از طرفی تمایل شدید مصرف&zwnj;کنندگان به بزرگ&zwnj;تر شدن ابعاد نمایشگر خود هر دو تولید کنندگان بزرگ بازار را به سوی تولید تلویزیون&zwnj;های تازه با ابعاد بالاتر از ۴۰ اینچ تشویق می&zwnj;کند. برخی محققان و فعالان بازار رسانه معتقدند تلویزیون&zwnj;های آینده در ابعاد بزرگ&zwnj;تر و با قطر کوچک به همراه متعلقات نسبتا کوچک&zwnj;تری (مانند سینمای خانگی) به بازار خواهند آمد و در میان مصرف&zwnj;کنندگان جا باز خواهند کرد اما برخی از مدیران ارشد شرکت&zwnj;های بزرگ، محدوده بزرگ&zwnj;تر شدن تلویزیون&zwnj;ها را اندک و فقط بین ۵ تا ۱۰ اینچ می&zwnj;دانند چرا که خارج از دنیای فناوری ساخت، مصرف&zwnj;کنندگان با کمبود فضای اتاق نشیمن هم روبه&zwnj;رو هستند که خود محدودیتی قابل&zwnj;توجه است. این محدودیت اخیر در اروپا و آسیا که امروزه ابعاد ۵۰ اینچ در آنها رایج شده بیشتر نمود خواهد داشت.

ارتباطات و تلویزیون

تولیدات تازه بازار شاید با عنوان تجاری تلویزیون هوشمند عرضه شوند اما روش&zwnj;های متداول خبرگزاری&zwnj;های ورزشی آنلاین به&zwnj;زودی مانند دایناسورها منقرض می&zwnj;شود و باید جای خود را به ارتباطات رسانه&zwnj;ای اینترنتی بدهند. مردم دهه آینده به عقیده بسیاری از متخصصان علوم رسانه&zwnj;ای اخبار و برنامه&zwnj;ها را بر روی گوشی&zwnj;های تلفن همراه و یا دیگر وسایل دستی شخصی دریافت خواهند کرد و درنتیجه حساسیت کمتری نسبت به نحوه دریافت یا ایستگاه تلویزیونی مورد نظر خود خواهند داشت.

هم&zwnj;اکنون شرکت اپل درحال تجربه وسیله&zwnj;ای تازه به نام AirPlay-type است که با شبکه تلویزیونی اپل کار می&zwnj;کند و برای پخش فایل&zwnj;های صوتی دیگر نیز همسان&zwnj;سازی شده است. گفته می&zwnj;شود فناوری این وسیله به&zwnj;زودی انواع متداول تلویزیون را منقضی کرده و جایگزین آنها می&zwnj;شود. از سوی دیگر تعداد زیادی وسایل جانبی که به تلویزیون متصل می&zwnj;شوند و شبکه&zwnj;های پولی و رایگان دریافت برنامه از علت&zwnj;هایی است که تلویزیون&zwnj;های آینده را به&zwnj;سوی هوشمند شدن واقعی سوق خواهد داد.



نظرات شما عزیزان:

yegane75
ساعت20:45---4 مهر 1390
محسن یگانه قرار بوده ممنوع الکار بشه اما نشده! گزارش کامل از وکیلشو تو وبلاگم ببین.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب پست شده
√ افسانـــ ـه
√ نفرین
√ شکارچی
√ فقط محض خنده
√ لیست جدید ممنوع​ التصویر​ شده های ایران! (فقط بخند)
√ 14 روش کارامد برای خوشمزه کردن غذا!!!!
√ دکتر ناشی
√ عشق واقعی
√ سادگـــــــــــی...
√ چند نکته ی مهم
√ خدا وجود نداره!؟!!
√ پ ن پ های باحال تصویری
√ پیرمرد زبل!!!!!!!!!
√ چرا نباید به یک رستوران 5 ستاره رفت؟
√ به راستی راز دوستی در چیست ؟
√ داستانک زیبا و آموزنده شهسوار
√ داستانک زیبا و آموزنده از کوروش کبیر
√ من باور دارم …
√ به سلامتی همه پدرها
√ چکیده ای از کتاب این کارو نکن این کاروبکن