Charlie Chaplin

نویسنده: محسن | موضوع: <-CategoryName-> | جمعه 11 آذر 1390 |

 Sir Charles Spencer Chaplin Jr متولد 16 آوريل1889 است او بيشتر با نام Charlie Chaplin شناخته ميشود. او يک کمدين انگليسي بود. در عالم سينما مانند نقاشان و موسيقيدان ها مشهور و معروف است. کارهايش را به خوبي  و صحيح انجام مي داد به طوري که در مدت کوتاهي تواناست با شيرينکاري ها و دلقک بازي هايش بيشترين تاثير از راه خنده را بر مخاطبينش بگذارد.او بازيگر ، نويسنده ، کارگردان و تهيه کننده آثار خودش بود. همچنين چاپلين خلاق ترين و موثرين ترين شخصيت در فيلمهاي صامت بود. او عمر خود را در راه ساختن فيلم و سرگرم کردن مردم گذاشت. زندگي 88 ساله ي او پر است از فراز ها و فرودهاي بسيار. عمده شخصيت او در فيلمهايش ، ولگرد بود. که در زبان فرانسه به عنوان Charlot شناخته مي شود. شخصيتي با کت مندرس شلواري نا متناسب کفش هايي بزرگ و البته کلاه و عصا...چاپلين متولد لندن است. پدر و مادرش هر دو در يکي از سالن هاي شهر ، مردم را سرگرم مي کردندآنها قبل از اينکه چارلي3 ساله شود از هم جدا شدند. او آواز خواندن را از والدينش آموخت. او بعد از دايي پدر و مادرش با مادرش زندگي مي کرد اما به دليل اينکه مادرش صدايش را از دست داد زندگي آنها هم رو به سختي رفت بنا بر اين او و برادرش بيشتر در موسسات خيريه بودند. تا اينکه مادرش در سال 1928 در هاليوود در گذشت يعني 7 سال بعد از اينکه با پسرش به آمريکا آمد.چارلي اولين نفري بود که با همراهي Fred Karno از سال 1910 تا 1912 تور دسته بازيگران راه انداخت.در اين سفر ها بود که به انگلستان هم سر زد. در اين دسته و در کمپاني Fred Karno چارلي با فرديبه نام Stanley Jefferson هم همکاري داشت که او بعد با نام Stan Laurel شناخته شد. Chaplin و Laurel مدت ها با هم در يک اتاق زندگي کردند. در آينده Laurel  به انگلستان بازگشت اما Chaplin در آمريکا ماند. در نهايت نخستين فيلم چارلي چاپلين  با عنوان Making a Living در 2 فوريه 1914 ساخته شد. شخصيت ولگرد خيلي زود و در دومين فيلم چاپلين با نام Kid Auto Races at Venice  ساخته وپرداخته شد ، زماني که چارلي لزومات فيلم سازي راآموخته بود.او مدت ها در آمريکا زندگي کرد اما ادعا مي کرد که هرگز شهروند آمريکا نشده و هميشه هزينه اي به عنوان توريست پرداخت مي کرد. بعضي از مردم انگليس او را دلقک فراري  از نظام مي ناميدند و اين لقب به خاطر شرکت نکردند در جنگ جهاني اول و کمک به انگلستان به او داده شد!
نخستين فيلم ناطق چارلي در سال 1940 با نام The Great Dictator ساخته شد. در اين فيلم او به نوعي ديکتاتور معروف آدولف هيتلر را به نمايش گذاشته بود البته به شيوه ي خودش. بسياري اين فيلم را اثري کم ارزش مي دانستند اما  "ديکتاتور بزرگ" 5 ميليون دلار در آمد داشت و موفق شد نامزد پنج جايزه بشود.چاپلين در طول عمرش 4 بار ازدواج کرد و صاحب 11 فرزند شد!تابه حال کتابي با نام "زندگي نامه من" و فيلمي  با عنوان "چاپلين" در مورد زندگي وي ساخته شده است. چارلي يکي از بازيگراني بود که زندگي اش را از فقر مطلق آغاز کرد و از راه هوش و استعدادش به ثروت رسيد او مدت ها بعد از ثروتمند شدنش به زندگي در اتاقي در هتل ارزان قيمت ادامه داد و چک دستمزد هايش را در گاو صندوقي نگه داري مي کرد. او نخستين بازيگري بود که تصويرش روي جلد مجله تايمز قرار گرفت.
29
ساله بود که با Mildred Harris 17 ساله ازدواج کرد. در 35 سالگي با Lita Grey شانزده سالهازدواج کرد و براي سومين بار در 47 سالگي با Paulette Goddard بيست و شش ساله  ازدواج کرد و در نهايت در سن54 سالگي با Oona O'Neill هجده ساله ازدواج کرد.چارلي چاپلين در روز 25 دسامبر 1977 به مرگ طبيعي و در خانه اش در سوييس در گذشت. حاشيه هاي زندگي چارلي محدود به زمان حياتش نبود و بعد از مرگش هم ادامه پيدا کرد. يک سال بعد از مرگش جسدش از مقبره اش دزديده شد تا بعد از چند ماه پليس موفق به بازگرداندن آن شد.

برگرفته از سايت سينما



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب پست شده
√ افسانـــ ـه
√ نفرین
√ شکارچی
√ فقط محض خنده
√ لیست جدید ممنوع​ التصویر​ شده های ایران! (فقط بخند)
√ 14 روش کارامد برای خوشمزه کردن غذا!!!!
√ دکتر ناشی
√ عشق واقعی
√ سادگـــــــــــی...
√ چند نکته ی مهم
√ خدا وجود نداره!؟!!
√ پ ن پ های باحال تصویری
√ پیرمرد زبل!!!!!!!!!
√ چرا نباید به یک رستوران 5 ستاره رفت؟
√ به راستی راز دوستی در چیست ؟
√ داستانک زیبا و آموزنده شهسوار
√ داستانک زیبا و آموزنده از کوروش کبیر
√ من باور دارم …
√ به سلامتی همه پدرها
√ چکیده ای از کتاب این کارو نکن این کاروبکن