اسم NURI ŞAHIN
محل تولد Lüdenscheid,آلمان
تاریخ تولد 5/9/1988
پست هافبک
وزن 72 کیلوگرم
قد 180 سانتی متر
ملیت ترکیه ای
شماره --

نوری شاهین 22 ساله هافبک جوان با استعدادی هست که با تیم دورتموند موفق به کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا شده است . بازیکن ترک متولد المان توانایی بسیاری در بازیسازی و توپ بخش کنی و نیز باز پس گرفتن توپ دارد . از پای چپ قدرتمندی برخوردار است و تمرکز زیادی بر روی توپ دارد . این بازیکن استاد ضربات ازاد محسوب میشود . شاهین در سن 16 سالگی به جوانترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا تبدیل شد که موفق به حضور و گلزنی در این لیگ شده است و از همین رو حیرت و تعجب جهانیان را برانگیخت .


شاهین در 5 سپتامبر 1988 در لودنشاید المان متولد شد . وی فوتبال خود را از ماینرتس هاگن المان اغاز کرد و در سال 2001 به اکادمی بورسیا دورتموند ملحق شد . درسال 2005 شاهین با حضور در برابر وولفسبورگ رکورد جوانترین بازیکن تاریخ رقابتهای بوندسلیگا را کسب کرد . 3 ماه بعد از ان نیز با گلزنی در برابر نورنبرگ رکورد جوانترین گلزن تاریخ این رقابتها را به دست اورد .


عملکرد این بازیکن در بازیهای ملی نیز همانند عملکرد باشگاهی موفقیت امیز بوده است . شاهین در 16 سالگی با حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا در رده زیر 17 سال با تیم ملی ترکیه قهرمان شد . پس از ان در رقابتهای جام جهانی زیر 17 سال نیز حضور به عمل اورد و علی رغم شکست در مرحله نیمه نهایی مقابل برزیل از بهترین بازیکنان جام شناخته شد و دومین گلزن برتر جام لقب گرفت . شاهین در 2005 اولین بازی خود برای تیم ملی ترکیه را در برابر المان انجام داد و به جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی کشورش تبدیل شد .


در فصل 2007/08 به صورت قرضی راهی فاینورد هلند شد و در سال بعد دوباره به دورتموند بازگشت . این بازیکن در 135 بازی برای این باشگاه المانی به میدان رفت و 13 گل برای این تیم به ثمر رساند . در فصل جاری با به ثمر رساندن 6 گل و محیا کردن 8 پاس گل راه را برای قهرمانی دوباره دورتموند که اخرین بار در فصل 2001/02 قهرمان بوندسلیگا شده بود هموار کرد .

او در سال 2011 با نظر خوزه مورینیو با مبلغ 22 میلیون دلار به رئال مادرید پیوست.آیا ستاره ای دیگر در راه است؟باید منتظر ماند و دید